O fotografie buna:
1) Atrage atentia
– culoare predominanata
– simplitatea
– forma reconoscibila
– expresiile extreme
– subiect izolat, contrastant
– zone texturate
– tele-urile
– close-up urile
– textele
– contrastele/culorile puternice si slabe
2) Trezeste emotie
– Dinamism / spectacol
– Stranietate – criptare – mod realitatii,
– Decontextualizare
– Subiect / Activitate interesanta
– Contrast (stari, pozitii, expresii,
– Gluma imediata
– Alaturare obiecte cu greutate
– Vesel / Serios
– Mister
– Frumusete
– Eleganta
– Dramatism / diafan / cinematic
– Expresii extreme
– Conexiunea intre personaje
– Contextul
– Spontaneitate
3) Spune o poveste
– Gestica
– Expresii
– Subiect multiplu acelasi sau diferit: oameni si umbre, om si oglinda, camere diferite, planuri diferite.
– 2 oameni: umbra, silueta, simbol, oof, parte corp,
– Alaturare obiecte expresive (foto)
– Incadrare prin obiecte recunoscibile / clasice
– Urmare iminenta
– Obiecte care te duc cu gandul la alt obiect
– Obiecte sau personaje simbol
– Oameni cu expresii si activitati
– Oameni sau animale reprezentativ (batrani si copii)
– Interactiune personaje-mediu sau intre ele
– Texte in cadru
– Titlul
– Cauzalitate A face B
– Imitare background
– Iesire – Intrare cadru
– Gesturi
– Oameni care vad ceva ce fotograful nu vede (ex: fusta)
4) Are are o compozitie interesanta
– incadrari ciudate
– 3 planuri- prin obiecte
– taieturi nepermise
– acoperii esentiale
– culori frumoase
– reflexii
– umbre expresive
– simplitate, ordine
5) NU este Tehnic corecta
– timp lung: zoom turn move
– timp scurt
– dubla expunere geam / aparat
– iluminare interesanta
– schimbare perspectivei
– unghiuri ciudate
6) Trece proba timpului
7) Reprezinta realitatea si este autentica
8) Isi atinge scopul
Ce este lumina:
– lumina NU este vizibila
– ce este o sursa de lumina
– reflexia difuza si directa
Puterea luminii:
– diferente intre bliturile on camera si cele de studio
– distanta si modificarea puterii
– modificatorii de lumina si influenta lor asupra puterii
– cum sa folosim puterea luminii eficient
– ce facem cand aveam putere prea mare/mica
Directia luminii:
– directia luminii si contrastul
– cum influenteaza directia luminii lumina de umplere
– lumina difuza si directia ei
– cum modificam directia luminii cand nu putem muta sursa
– cum controlam directia
Concentrarea luminii:
– concentrare luminii vs marimea sursei
– modificarea concentrarii si lumina de umplere
– puterea luminii si influenta acesteia asupra concentrarii ei
– in ce situatii avem nevoie de concentrare mare / mica
Forma luminii:
– forma luminii ne da forma reflexiei directe
– raspandirea luminii in functie de forma acesteia
– metode de modificare a formei
– forme clasice si cand le folosim
Marimea luminii:
– marimea este cea mai importanta caracteristica a luminii pt fotografi
– ce influenteaza marimea luminii si cum o putem modifica
– cum transforam o sursa mare intr-o sursa mica si invers
– noi dispunem de surse mici, cum le putem modifica
Durata luminii:
– se spune ca blitul este rapid, cat de rapid este el de fapt
– diferenta intre bliturile “on-camera” si cele de studio
– cand au bliturile durata cea mai scurta/lunga si cum o putem influenta
– cand si de ce ne trebuie o durata scurta/lunga
Culoarea luminii:
– ce culoare are lumina si ce culoare ar trebui sa aiba
– cum rezolvam cand avem lumina de mai multe culori in acelasi cadru
– ce anume ne poate modifica culoarea luminii
– cum putem modifica culoarea luminii bliturilor si cand avem nevoie de acest lucru
Profunzimea luminii:
– cum ne influenteaza profunzimea luminii cadrul
– cele 2 moduri de utilizare creativa a profunzimii luminii
– cum se poate modifica profunzimea luminii si ce anume se mai schimba in acelasi timp
Exagerarea trasaturilor si distorsionarea cu ajutorul lentilelor
– cum distorsioneaza un wide si cum distorsioneaza un tele (exemple practice)
– de la ce nivel fotografiem o persoana ce pune / nu punem in valoare
– cum se fotografieaza un portret
Regizarea fotografiilor pentru a spune o poveste
– lumina
– expresie
– imbracaminte / accesorii
– locatie/ fundal
– credibilitate
Cum sa cream iluzii optice
– suprapunerea de obiecte
– distorsionarea cu wide-ul
– distorsionarea cu tele-ul
Iluminarea partiala si directionala a subiectului
– ce inseamna lumina principala
– ce inseamna lumina secundara
– cum putem schimba iluminarea dintr-o incapere
Jocuri cu umbre supradimensionate si siluete
– cum facem ca umbrele sa fie mai interesante decat subiectul
– cum fotografiem siluete
– folosirea obiectelor pentru a crea umbre
Reprezentarea miscarii prin stergere / inghetare
– cate moduri de a reprezenta miscarea
– miscarea prin stergere
– miscarea prin inghetare
– miscarea prin panning
– miscarea prin zoom/spin sau alte miscari ale aparatului
Echilibrul, dezechilibrul si dinamismul fotografiilor
– echilibrul simplu
– echilibrul complex (semiechilibrul)
– diagonalele
– culorile
– miscarea
Cum sa folosesti obiectele stralucitoare pentru a crea efecte speciale
– oglinzile pentru a spune 2 povesti in acelasi timp
– orice alt obiect care reflecta
– cum sa cauti obiecte care reflecta in alte locuri
Cadru in cadru – cum sa faci fotografii prin alte obiecte
– ce inseamna sa pui obiecte cadru in cadru
– cum cautam obiectele
– ce fel de focale folosim
Fotografia contra luminii ( Flare-ul)
– cum folosim tehnica aceasta, cum setam aparatul
– ce este un flare frumos
Primplanul, subiectul si fundalul – Cele 3 elemente ale unei fotografii
– fiecare fotografie poate contine 1, 2 sau toate 3 planurile
– Primplan, plan mediu (subiect), fundal
Ce anume face un fundal bun
Simplitate (forme / culori putine / pattern)
Simetrie
Forme geometrice
Plasticitate vs materialitate
Contrastul fotografic si/sau contrastul de stari si directii
– ce este contrastul intr-o fotografie
– contrastul stanga-dreapta la portret
– contrastul intre elementele fotografiei (mare/mic, batran/tanar, vesel/trist)
PRACTICA
Discutii pe fotografii
Lumina si vederea fotografica
Cum functioneaza aparatul foto si de ce
De ce vedem totusi biltzul prin view-finder?
Triunghiul expunerii
– ISO si cele 3 tipuri de noise existente
– ce mai modifica ISO in afara de zgomotul din imagine
– ce mai modifica apertura in afara de cantitatea de lumina si profunzime
– timpul si zona critica
– modul M si iso AUTO
– cum sa ne decurcam usor in modul Manual
– cand este eficient sa folosim modurile semiautomate
Sistemul ZONELOR al lui Ansel Adams si dynamic range-ul
– cum ne ajuta el in era digitala
– cum fotografiam un subiect alb / negru pe FILM
– cum fotografiem un subiect alb / negru pe DIGITAL
Obiectivele
Distantele focale si influenta lor
Tipurile de obiective foto, clasificari
Balansul de alb, Histograma, RAW vs JPG
Formule de calcul
– apertura la care difractia afecteaza calitatea imaginii
– marimea senzorului si marimea in MP
– relatia intre apertura si distanta focala
Focusul
Focusul si cele 3 tipuri de neclaritate