Cursuri Personalizate

Detalii cursuri foto Personalizate

Cursurile pot fi personalizate ini functie de cerinte atat pentru persoanele fizice cat si pentru firme.
Durata lor variaza de la 3 / 6 / 12 sedinte pana la cursuri de o zi sau conferinte foto.

Temele de asemenea sunt variate de la teme simple „Fotografierea cu telefonul mobil” pana la „Mesae fotografice / Limbajul fotografic” sau „Fotografia Conceptuala”

Cateva exemple de seminarii de 3 ore:

Programa Cursuri Personalizate

P.1 - Fotografia pt cei ce au DSLR si il folosesc pe AUTO

Lumina si vederea fotografica
Cum functioneaza aparatul foto
De ce vedem totusi biltzul prin view-finder?

Triunghiul expunerii
– ISO si cele 3 tipuri de noise existente
– ce mai modifica ISO in afara de zgomotul din imagine
– ce mai modifica apertura in afara de cantitatea de lumina si profunzime
– timpul si zona critica
– modul M si iso AUTO
– cum sa ne decurcam usor in modul Manual
– cand este eficien sa folosim modurile semiautomate

Sistemul ZONELOR al lui Ansel Adams

– cum ne ajuta el in era digitala
– cum fotografiam un subiect alb / negru pe FILM
– cum fotografiem un subiect alb / negru pe DIGITAL

Obiectivele
Distantele focale si influenta lor

Tipurile de obiective foto, clasificari

Balansul de alb, Histograma, RAW vs JPG

Formule de calcul
– apertura la care difractia afecteaza calitatea imaginii
– marimea senzorului si marimea in MP
– relatia intre apertura si distanta focala

Focusul
Focusul si cele 3 tipuri de neclaritate

P.2 - Creativitatea in fotografie

Exagerarea trasaturilor si distorsionarea cu ajutorul lentilelor
– cum distorsioneaza un wide si cum distorsioneaza un tele (exemple practice)
– de la ce nivel fotografiem o persoana ce pune / nu punem in valoare
– cum se fotografieaza un portret

Regizarea fotografiilor pentru a spune o poveste
– lumina
– expresie
– imbracaminte / accesorii
– locatie/ fundal
– credibilitate

Cum sa cream iluzii optice
– suprapunerea de obiecte
– distorsionarea cu wide-ul
– distorsionarea cu tele-ul

Iluminarea partiala si directionala a subiectului
– ce inseamna lumina principala
– ce inseamna lumina secundara
– cum putem schimba iluminarea dintr-o incapere

Jocuri cu umbre supradimensionate si siluete
– cum facem ca umbrele sa fie mai interesante decat subiectul
– cum fotografiem siluete
– folosirea obiectelor pentru a crea umbre

Reprezentarea miscarii prin stergere / inghetare
– cate moduri de a reprezenta miscarea
– miscarea prin stergere
– miscarea prin inghetare
– miscarea prin panning
– miscarea prin zoom/spin sau alte miscari ale aparatului

Echilibrul, dezechilibrul si dinamismul fotografiilor
– echilibrul simplu
– echilibrul complex (semiechilibrul)
– diagonalele
– culorile
– miscarea

Cum sa folosesti obiectele stralucitoare pentru a crea efecte speciale
– oglinzile pentru a spune 2 povesti in acelasi timp
– orice alt obiect care reflecta
– cum sa cauti obiecte care reflecta in alte locuri

Cadru in cadru – cum sa faci fotografii prin alte obiecte
– ce inseamna sa pui obiecte cadru in cadru
– cum cautam obiectele
– ce fel de focale folosim

Fotografia contra luminii ( Flare-ul)
– cum folosim tehnica aceasta, cum setam aparatul
– ce este un flare frumos

Primplanul, subiectul si fundalul – Cele 3 elemente ale unei fotografii
– fiecare fotografie poate contine 1, 2 sau toate 3 planurile
– Primplan, plan mediu (subiect), fundal

Ce anume face un fundal bun
Simplitate (forme / culori putine / pattern)
Simetrie
Forme geometrice
Plasticitate vs materialitate

Contrastul fotografic si/sau contrastul de stari si directii
– ce este contrastul intr-o fotografie
– contrastul stanga-dreapta la portret
– contrastul intre elementele fotografiei (mare/mic, batran/tanar, vesel/trist)

PRACTICA
Discutii pe fotografii

P.3 - Compozitia si Analiza Fotografica

COMPOZITIA
Ce anume face o fotografie sa fie “buna”
Ce inseamna ca o fotografie este “Artistica”
Diferenta intre o fotografie “proasta” una “buna” si fotografia Artistica
Ideal este sa facem fotografii si “bune” si Artistice. Ce ne opreste?
Compozitia – regulile general acceptate si de ce NU trebuie sa le urmam decat RAR.

Cadrul fotografic
– ce contine cadrul aparent gol
 – forma cadrului si prima decizie care trebuia luata
– punctele forte si de ce NU trebuie sa o folosim (in general)

Elementele cadrului fotografic
 – Ce este un subiect fotografic si cum il identificam?
– linile
principale in fotografie
 – formele in fotografie:
– marginea cadrului.
– unde plasam subiectul in cadru si de ce?

Fundalul

– ce este un fundal
– care este rolul fundalului
– cum sa gasim fundaluri potrivite

DECLANSAREA
Care sunt cei 5 pasi ce trebuie urmati inainte de a declansa?

CROMATICA
– culori principale vs culori secundare
– noanta dominanta din fotografie
– semnificatiile culorilor

ANALIZA FOTOGRAFICA

Analiza TEHNICA a fotografiei:
– locul de statie
– distanta focala
– directia luminii, numarul de lumini
– white balance-ul
– apertura, timpul, ISO, marimea senzorului
– marimea / Forma / Profunzimea Luminii

Analiza COMPOZITIONALA a fotografiei
– formele si liniile: Ierarhia elementelor in cadru
– cromatic: teoria cromatica vs alb / negru
– perspectiva: tipuri de perspective
– punctele de interes
– mesajul transmis

Analiza COMERCIALA a fotografiei
– este ceea ce si-a dorit clientul
– se vede imediat si are o singura semnificatie
– transmite o stare
– este directa si clara


Analiza ARTISTICA a fotografiei

– are mai mult de un subiect
– transmite mai multe stari la mai multe persoane
– are elemente sugerate / criptate
– contine elemnte „neevidente”

PRACTICA
Discuti pe fotografii

P.4 - Genurile fotografice

Fotografia de Peisaj
– profunzimea de camp si trepiedul
– perioadele zilei
– de ce este cel mai dificil stil de fotografie
– aparatura necesara

Fotojurnalismul
– succesiunea etapelor: povestea evenimentului
– surprinderea emotiei
– interventia fotografului este nepermisa
– aparatura necesara

Fotografia de Produs
– tipurile de lumina necesare
– fotografierea obiectelor transparente
– dintr-o fotografie trebuie sa se vada subiectul imediat
– aparatura necesara

Fotografia Beauty / Fashion / Portret
– subiectul este cel mai important
– colaborarea cu stilisti
– aparatura necesara

Fotografia Macro
– profunzimea de camp si focus stacking
– necesitatea stabilizarii
– macro si telephoto (asemanari)
– cum „convingem” insectele
– aparatura necesara

PRACTICA
Task-uri foto personalizate

P.5 - POSINGUL - Portretul si fotografierea Grupurilor

LATURA ARTISTICA
– Ce dorim sa realizam prin posing, de ce facem asta?
– De unde incepem sa aranjam o postura? Care sunt pasii ce trebuie urmati?
– Portretul – pozitia capului si a elementelor fetei, cum si unde trebuie plasate, ce probleme pot aparea:
– OCHII / BUZELE
– NASUL
– BARBIA / FRUNTEA / UMERII
– URECHILE / POMETII
– Ce facem cu MAINILE in fotografie
– Cum asezam PICIOARELE
– Atitudinea subiectului, credibilitaea posturii, interactiunea cu backgroundul
– Ce transmitem prin asezarea diferita a BAZINULUI, CORPULUI si a CAPULUI (cele 3 elemente ce se rotesc)
– Liniile si formele formate geometrice dintr-un portret
– Diferente de posing intre Barbati si Femei

LATURA TEHNICA
– INALTIMEA de la care fotografiem
– obiectivele ce trebuie / pot fi folosite si influenta lor
– Planul fetei si planul aparatului foto.
– Ce este “BASIC” vs “FEMININ POSE” si cand se folosesc
– Lumina si subiectul: intaltimea luminii, temperatura, directia, marimea

PORTRETUL si ILUMINAREA
 – paramount light / clamshell light / butterfly light
– loop light
– Rembrandt light
– split light
– back light
– horror light
– gangster light

PROBLEME SPECIFICE
– chelie, gusa, kg in plus, kg in minus, urechi prea mari, nas prea mare
– fata rotunda, fata alungita, cute ale pielii, ochii ascunsi in orbite
– ochi proeminenti, pometi iesiti in evidenta, riduri etc

BONUS
Cum fotografiem doua / trei / patru / cinci persoane
Cum fotografiem un grup mai mare (peste cinci persoane)

P.6 - Fotografia de Studio

Luminile de Studio
– bliturile monobloc
– bliturile powerpack + head
– bliturile speedlight folosite in studio
– puterea bliturilor de studio

Modificatoarele de studio
– umbrelele si diferenta lor fata de softboxuri
– sofboxurile patrate, dreptunghiulare, stripbox-urile
– limitatoarele de lumina: snoot, grid, barn doors
– luminile de beauty/fashion: beauty dish si ring light / flash

Elemente de prindere
– tipuri de trepiede
– boom-arms
– clame, bari de prindere
– fundaluri, pereti
– blende, panze de difuzie

Tipurile de LUMINI
– lumina principala (key light, main light)
– lumina de umplere (fill light)
– lumina de contur (rim light/hair light)
– lumina de background
– alte lumini (kicker light)

Ratiile de iluminare
– diferenta intre Main, Fill si Back
– 1:2, 1:4, 4:1 etc
– exponometrul si folosirea acestuia

Cum fotografiem:
– un subiect ALB/NEGRU
– cum iluminam un spatiu de dans
– Iluminarea LowKey si High Key


PRACTICA –
5 SETUP-uri DE STUDIO

Clasic difuz – lumina din lateral
Profil
Lipsa luminii principale (Lumini laterale)
Clamshell light
Siluete in studio
Fundal alb 100%
Gangster Light

P.7 - Fotografia de Nunta

Inainte de eveniment
 – date de contact accesibile
– date multiple de contact
– ore de intlnire, desfasurarea evenimentului

Detalii
 – pe ce au dat bani este important
– detalii el: butoni, pantofi, curea, ceas
– detalii ea: pantofi, parfum, bijuterii
– detalii comune: inele, fotografii, obiecte importante
– TEHNIC: obiective macro, lumina off-camera


Sedinta foto in locatie

– perioada zilei si importanta ei
– locatia si avantajele/dezavantajele ei
– timpul cel mai mare prieten/dusamn
– TEHNIC: asistent foto pentru lumini si echipament

Biserica
– analiza spatiului disponibil
– surprinderea emotiior
– TEHNIC: blituri din spate, bliturile din fata sunt inutile
– MOMENTE importante

Petrecerea
– descoperirea colutrilor „artistice”
– TEHNIC: In functie de locatie trebuie mereu sa fii pregatit, in aer liber este nevoie de blituri pe trepied
– MOMENTE imporante

Tortul
– Fotografii inainte de a aduce tortul
– ce trebuie avut grija la schimbarea de lumina
– TEHNIC: lumini externe, dar si lumina ambientala
– MOMENTE importante

PRACTICA
Fotojurnalism, punctul de statie, analiza spatiului, intuirea momentelor cheie

P.8 - Tehnici speciale de fotografiat

LIGHT PAINTING
– de ce avem nevoie pentru a putea face light painting
– cate tipuri de light painting exista? Care este difereta intre ele?
– partea tehnica si partea artistica
PRACTICA

COMPOSITING
– realizarea mai multor fotografii pentru a le putea combina ulterior
– ce trebuie sa respectam: unghi, lumina, focus, perspectiva, tonuri
PRACTICA

FREELENS-ING
– realizarea unor cadre „artistice” cu o lentila de montura diferita
– adaugarea flare-ului pentru effect
PRACTICA

PINHOLE Photography
– cum se construieste o „lentinla” pinhole
– alte efacte speciale
PRACTICA

HDR – High Dinamic Range
– cum realizam o fotografie HDR
– cand este necesar asa ceva si de ce
– ce trebuie avut in vedere
PRACTICA

P.9 - Lumina in detaliu

Ce este lumina:
– lumina NU este vizibila
– ce este o sursa de lumina
– reflexia difuza si directa

Puterea luminii:
– diferente intre bliturile on camera si cele de studio
– distanta si modificarea puterii
– modificatorii de lumina si influenta lor asupra puterii
– cum sa folosim puterea luminii eficient
– ce facem cand aveam putere prea mare/mica

Directia luminii:
– directia luminii si contrastul
– cum influenteaza directia luminii lumina de umplere
– lumina difuza si directia ei
– cum modificam directia luminii cand nu putem muta sursa
– cum controlam directia

Concentrarea luminii:
– concentrare luminii vs marimea sursei
– modificarea concentrarii si lumina de umplere
– puterea luminii si influenta acesteia asupra concentrarii ei
– in ce situatii avem nevoie de concentrare mare / mica

Forma luminii:
– forma luminii ne da forma reflexiei directe
– raspandirea luminii in functie de forma acesteia
– metode de modificare a formei
– forme clasice si cand le folosim

Marimea luminii:
– marimea este cea mai importanta caracteristica a luminii pt fotografi
– ce influenteaza marimea luminii si cum o putem modifica
– cum transforam o sursa mare intr-o sursa mica si invers
– noi dispunem de surse mici, cum le putem modifica

Durata luminii:
– se spune ca blitul este rapid, cat de rapid este el de fapt
– diferenta intre bliturile “on-camera” si cele de studio
– cand au bliturile durata cea mai scurta/lunga si cum o putem influenta
– cand si de ce ne trebuie o durata scurta/lunga

Culoarea luminii:
– ce culoare are lumina si ce culoare ar trebui sa aiba
– cum rezolvam cand avem lumina de mai multe culori in acelasi cadru
– ce anume ne poate modifica culoarea luminii
– cum putem modifica culoarea luminii bliturilor si cand avem nevoie de acest lucru

Profunzimea luminii:
– cum ne influenteaza profunzimea luminii cadrul
– cele 2 moduri de utilizare creativa a profunzimii luminii
– cum se poate modifica profunzimea luminii si ce anume se mai schimba in acelasi timp

PRCACTICA
Cu fiecare carateristica a luminii

 

P.10 - Ce este o fotografie BUNA

O fotografie buna:

1) Atrage atentia
– culoare predominanata
– simplitatea
– forma reconoscibila
– expresiile extreme
– subiect izolat, contrastant
– zone texturate
– tele-urile
– close-up urile
– textele
– contrastele/culorile puternice si slabe

2) Trezeste emotie
 – Dinamism / spectacol
– Stranietate – criptare – mod realitatii,
– Decontextualizare
– Subiect / Activitate interesanta
– Contrast (stari, pozitii, expresii,
– Gluma imediata
– Alaturare obiecte cu greutate
– Vesel / Serios
– Mister
– Frumusete
– Eleganta
– Dramatism / diafan / cinematic
– Expresii extreme
– Conexiunea intre personaje
– Contextul
– Spontaneitate

3) Spune o poveste
– Gestica
– Expresii
– Subiect multiplu acelasi sau diferit: oameni si umbre, om si oglinda, camere diferite, planuri diferite.
– 2 oameni: umbra, silueta, simbol, oof, parte corp,
– Alaturare obiecte expresive (foto)
– Incadrare prin obiecte recunoscibile / clasice
– Urmare iminenta
– Obiecte care te duc cu gandul la alt obiect
– Obiecte sau personaje simbol
– Oameni cu expresii si activitati
– Oameni sau animale reprezentativ (batrani si copii)
– Interactiune personaje-mediu sau intre ele
– Texte in cadru
– Titlul
– Cauzalitate A face B
– Imitare background
– Iesire – Intrare cadru
– Gesturi
– Oameni care vad ceva ce fotograful nu vede (ex: fusta)

4) Are are o compozitie interesanta
– incadrari ciudate
– 3 planuri- prin obiecte
– taieturi nepermise
– acoperii esentiale
– culori frumoase
– reflexii
– umbre expresive
– simplitate, ordine

5) NU este Tehnic corecta
– timp lung: zoom turn move
– timp scurt
– dubla expunere geam / aparat
– iluminare interesanta
– schimbare perspectivei
– unghiuri ciudate

6) Trece proba timpului
7) Reprezinta realitatea si este autentica
8) Isi atinge scopul

Profesor: Dragos Constantin
Locatie: in Studioul foto Venus Five sau in locatie / la client
Pretul: in fuctie de curs si numarul de participanti

Contacteaza-ne si cere o oferta.

inchide

Nu ai mai fost pana acum
la cursurile Venus Five?

Inscrie-te gratuit la o ora* DEMO de curs:






    *o ora de curs dureaza 3 ore :)
    *orele au loc in fiecare LUNI, MIERCURI si JOI
    *iti vom trimite un email cu detalii despre inscriere
    Vreau sa ma inscriu