Workshop-uri fotografie

Detalii WORKSHOP-uri fotografie

Workshopurile se tin in zilele de JOI intre 18.30 – 21.00 (2.5 ore)
Numar maxim cursanti: 15
Nivel: diferit, in functie de tipul workshopului

05 feb. 2020 - W01-WORKSHOP DEMO – Subiectul fotogenic, comentariu pe fotografii

Vom discutat despre ce este un subiect fotogenic?
Cand facem fotografii si de ce? Ce caracteristici are o fotografie buna?

O fotografie buna:

1) Atrage atentia
2) Trezeste emotie
3) Spune o poveste
4) Are are o compozitie interesanta
5) NU este Tehnic corecta
6) Trece proba timpului
7) Reprezinta realitatea si este autentica
8) Isi atinge scopul

Apoi vom comenta mai multe fotografii din diverse puncte de vedere:
– prespectival
– tehnic
– punct de statie
– subiect
– culori

Pentru INSCRIERE  https://forms.gle/cMxR9XXeTPHcwJvL8

19 feb. 2020 - W02 – Fotografia pt cei ce au DSLR si il folosesc pe AUTO

Lumina si vederea fotografica
Cum functioneaza aparatul foto
De ce vedem totusi biltzul prin view-finder?

Triunghiul expunerii
– ISO si cele 3 tipuri de noise existente
– ce mai modifica ISO in afara de zgomotul din imagine
– ce mai modifica apertura in afara de cantitatea de lumina si profunzime
– timpul si zona critica
– modul M si iso AUTO
– cum sa ne decurcam usor in modul Manual
– cand este eficien sa folosim modurile semiautomate

Sistemul ZONELOR al lui Ansel Adams

– cum ne ajuta el in era digitala
– cum fotografiam un subiect alb / negru pe FILM
– cum fotografiem un subiect alb / negru pe DIGITAL

Obiectivele
Distantele focale si influenta lor

Tipurile de obiective foto, clasificari

Balansul de alb, Histograma, RAW vs JPG

Formule de calcul
– apertura la care difractia afecteaza calitatea imaginii
– marimea senzorului si marimea in MP
– relatia intre apertura si distanta focala

Focusul
Focusul si cele 3 tipuri de neclaritate

04 mart. 2020 - W03 – Va fi anuntat

Va fi anuntat

18 mart. 2020 - W04 – Va fi anuntat

Va fi anuntat

01 apr. 2020 - W05 – Ce este o fotografie BUNA

O fotografie buna:

1) Atrage atentia
– culoare predominanata
– simplitatea
– forma reconoscibila
– expresiile extreme
– subiect izolat, contrastant
– zone texturate
– tele-urile
– close-up urile
– textele
– contrastele/culorile puternice si slabe

2) Trezeste emotie
 – Dinamism / spectacol
– Stranietate – criptare – mod realitatii,
– Decontextualizare
– Subiect / Activitate interesanta
– Contrast (stari, pozitii, expresii,
– Gluma imediata
– Alaturare obiecte cu greutate
– Vesel / Serios
– Mister
– Frumusete
– Eleganta
– Dramatism / diafan / cinematic
– Expresii extreme
– Conexiunea intre personaje
– Contextul
– Spontaneitate

3) Spune o poveste
– Gestica
– Expresii
– Subiect multiplu acelasi sau diferit: oameni si umbre, om si oglinda, camere diferite, planuri diferite.
– 2 oameni: umbra, silueta, simbol, oof, parte corp,
– Alaturare obiecte expresive (foto)
– Incadrare prin obiecte recunoscibile / clasice
– Urmare iminenta
– Obiecte care te duc cu gandul la alt obiect
– Obiecte sau personaje simbol
– Oameni cu expresii si activitati
– Oameni sau animale reprezentativ (batrani si copii)
– Interactiune personaje-mediu sau intre ele
– Texte in cadru
– Titlul
– Cauzalitate A face B
– Imitare background
– Iesire – Intrare cadru
– Gesturi
– Oameni care vad ceva ce fotograful nu vede (ex: fusta)

4) Are are o compozitie interesanta
– incadrari ciudate
– 3 planuri- prin obiecte
– taieturi nepermise
– acoperii esentiale
– culori frumoase
– reflexii
– umbre expresive
– simplitate, ordine

5) NU este Tehnic corecta
– timp lung: zoom turn move
– timp scurt
– dubla expunere geam / aparat
– iluminare interesanta
– schimbare perspectivei
– unghiuri ciudate

6) Trece proba timpului
7) Reprezinta realitatea si este autentica
8) Isi atinge scopul

08 apr. 2020 - W06 – LUMINA – in detaliu

Ce este lumina:
– lumina NU este vizibila
– ce este o sursa de lumina
– reflexia difuza si directa

Puterea luminii:
– diferente intre bliturile on camera si cele de studio
– distanta si modificarea puterii
– modificatorii de lumina si influenta lor asupra puterii
– cum sa folosim puterea luminii eficient
– ce facem cand aveam putere prea mare/mica

Directia luminii:
– directia luminii si contrastul
– cum influenteaza directia luminii lumina de umplere
– lumina difuza si directia ei
– cum modificam directia luminii cand nu putem muta sursa
– cum controlam directia

Concentrarea luminii:
– concentrare luminii vs marimea sursei
– modificarea concentrarii si lumina de umplere
– puterea luminii si influenta acesteia asupra concentrarii ei
– in ce situatii avem nevoie de concentrare mare / mica

Forma luminii:
– forma luminii ne da forma reflexiei directe
– raspandirea luminii in functie de forma acesteia
– metode de modificare a formei
– forme clasice si cand le folosim

Marimea luminii:
– marimea este cea mai importanta caracteristica a luminii pt fotografi
– ce influenteaza marimea luminii si cum o putem modifica
– cum transforam o sursa mare intr-o sursa mica si invers
– noi dispunem de surse mici, cum le putem modifica

Durata luminii:
– se spune ca blitul este rapid, cat de rapid este el de fapt
– diferenta intre bliturile “on-camera” si cele de studio
– cand au bliturile durata cea mai scurta/lunga si cum o putem influenta
– cand si de ce ne trebuie o durata scurta/lunga

Culoarea luminii:
– ce culoare are lumina si ce culoare ar trebui sa aiba
– cum rezolvam cand avem lumina de mai multe culori in acelasi cadru
– ce anume ne poate modifica culoarea luminii
– cum putem modifica culoarea luminii bliturilor si cand avem nevoie de acest lucru

Profunzimea luminii:
– cum ne influenteaza profunzimea luminii cadrul
– cele 2 moduri de utilizare creativa a profunzimii luminii
– cum se poate modifica profunzimea luminii si ce anume se mai schimba in acelasi timp

PRCACTICA
Cu fiecare carateristica a luminii

 

15 apr. 2020 - W07 – Creativitatea si subiectele Fotogenice

Exagerarea trasaturilor si distorsionarea cu ajutorul lentilelor
– cum distorsioneaza un wide si cum distorsioneaza un tele (exemple practice)
– de la ce nivel fotografiem o persoana ce pune / nu punem in valoare
– cum se fotografieaza un portret

Regizarea fotografiilor pentru a spune o poveste
– lumina
– expresie
– imbracaminte / accesorii
– locatie/ fundal
– credibilitate

Cum sa cream iluzii optice
– suprapunerea de obiecte
– distorsionarea cu wide-ul
– distorsionarea cu tele-ul

Iluminarea partiala si directionala a subiectului
– ce inseamna lumina principala
– ce inseamna lumina secundara
– cum putem schimba iluminarea dintr-o incapere

Jocuri cu umbre supradimensionate si siluete
– cum facem ca umbrele sa fie mai interesante decat subiectul
– cum fotografiem siluete
– folosirea obiectelor pentru a crea umbre

Reprezentarea miscarii prin stergere / inghetare
– cate moduri de a reprezenta miscarea
– miscarea prin stergere
– miscarea prin inghetare
– miscarea prin panning
– miscarea prin zoom/spin sau alte miscari ale aparatului

Echilibrul, dezechilibrul si dinamismul fotografiilor
– echilibrul simplu
– echilibrul complex (semiechilibrul)
– diagonalele
– culorile
– miscarea

Cum sa folosesti obiectele stralucitoare pentru a crea efecte speciale
– oglinzile pentru a spune 2 povesti in acelasi timp
– orice alt obiect care reflecta
– cum sa cauti obiecte care reflecta in alte locuri

Cadru in cadru – cum sa faci fotografii prin alte obiecte
– ce inseamna sa pui obiecte cadru in cadru
– cum cautam obiectele
– ce fel de focale folosim

Fotografia contra luminii ( Flare-ul)
– cum folosim tehnica aceasta, cum setam aparatul
– ce este un flare frumos

Primplanul, subiectul si fundalul – Cele 3 elemente ale unei fotografii
– fiecare fotografie poate contine 1, 2 sau toate 3 planurile
– Primplan, plan mediu (subiect), fundal

Ce anume face un fundal bun
Simplitate (forme / culori putine / pattern)
Simetrie
Forme geometrice
Plasticitate vs materialitate

Contrastul fotografic si/sau contrastul de stari si directii
– ce este contrastul intr-o fotografie
– contrastul stanga-dreapta la portret
– contrastul intre elementele fotografiei (mare/mic, batran/tanar, vesel/trist)

PRACTICA
Discutii pe fotografii

22 apr. 2020 - W08 – Bazele Fotografiei pt avansati

Lumina si vederea fotografica
Cum functioneaza aparatul foto si de ce
De ce vedem totusi biltzul prin view-finder?

Triunghiul expunerii
– ISO si cele 3 tipuri de noise existente
– ce mai modifica ISO in afara de zgomotul din imagine
– ce mai modifica apertura in afara de cantitatea de lumina si profunzime
– timpul si zona critica
– modul M si iso AUTO
– cum sa ne decurcam usor in modul Manual
– cand este eficient sa folosim modurile semiautomate

Sistemul ZONELOR al lui Ansel Adams si dynamic range-ul
– cum ne ajuta el in era digitala
– cum fotografiam un subiect alb / negru pe FILM
– cum fotografiem un subiect alb / negru pe DIGITAL

Obiectivele
Distantele focale si influenta lor

Tipurile de obiective foto, clasificari

Balansul de alb, Histograma, RAW vs JPG

Formule de calcul
– apertura la care difractia afecteaza calitatea imaginii
– marimea senzorului si marimea in MP
– relatia intre apertura si distanta focala

Focusul
Focusul si cele 3 tipuri de neclaritate

29 apr. 2020 - W09 – Blitz-ul portabil si blitz-ul de studio

Cum functioneaza blitzurile
– ce este TTL, E-TTL, i-TTL, D-TTL
– cate feluri de blituri exista
– care sunt cele 3 probleme principale ale bliturilor on-camera
– cum influenteaza ISO, Timp-ul si Apertura lumina blitului?
– viteza de sincronizare
– Puterea flash-ului
– zoom-ul flashului
– sincronizarea cu prima / a doua perdea

Flashul pe AUTO vs Manual
– ce inseamna modul Auto
– cum calculeaza blitul expunerea corecta
– cum compensam puterea blitului

Cand avem nevoie de blitz si de ce?
– lumina prea putina
– lumina necorespunzatoare
– modificarea atmosferei

Cum sa folosim blitzul eficient?
– marimea sursei
– directia lumini
– puterea – Live Shooting

Alte functii ale bliturilor
 – Flashul stroboscopic si diverse metode de folosire creativa a blitului “on camera”.

Blitzurile IN STUDIO

Luminile de Studio
– bliturile monobloc
– bliturile powerpack + head
– bliturile speedlight folosite in studio
– puterea bliturilor de studio

Modificatoarele de studio
– umbrelele si diferenta lor fata de softboxuri
– sofboxurile patrate, dreptunghiulare, stripbox-urile
– limitatoarele de lumina: snoot, grid, barn doors
– luminile de beauty/fashion: beauty dish si ring light / flash

Elemente de prindere
– tipuri de trepiede
– boom-arms
– clame, bari de prindere
– fundaluri, pereti
– blende, panze de difuzie

Tipurile de LUMINI
– lumina principala (key light, main light)
– lumina de umplere (fill light)
– lumina de contur (rim light/hair light)
– lumina de background
– alte lumini (kicker light)

Ratiile de iluminare
– diferenta intre Main, Fill si Back
– 1:2, 1:4, 4:1 etc
– exponometrul si folosirea acestuia

Cum fotografiem:
– un subiect ALB/NEGRU
– cum iluminam un spatiu de dans
– Iluminarea LowKey si High Key


PRACTICA –
5 SETUP-uri DE STUDIO

Clasic difuz – lumina din lateral
Profil
Lipsa luminii principale (Lumini laterale)
Clamshell light
Siluete in studio
Fundal alb 100%
Gangster Light
Fotografierea unui subiect cu blitul. Asa DA / asa NU

06 mai 2020 - W10 – Compozitia si Analiza Fotografica

COMPOZITIA
Ce anume face o fotografie sa fie “buna”
Ce inseamna ca o fotografie este “Artistica”
Diferenta intre o fotografie “proasta” una “buna” si fotografia Artistica
Ideal este sa facem fotografii si “bune” si Artistice. Ce ne opreste?
Compozitia – regulile general acceptate si de ce NU trebuie sa le urmam decat RAR.

Cadrul fotografic
– ce contine cadrul aparent gol
 – forma cadrului si prima decizie care trebuia luata
– punctele forte si de ce NU trebuie sa o folosim (in general)

Elementele cadrului fotografic
 – Ce este un subiect fotografic si cum il identificam?
– linile
principale in fotografie
 – formele in fotografie:
– marginea cadrului.
– unde plasam subiectul in cadru si de ce?

Fundalul

– ce este un fundal
– care este rolul fundalului
– cum sa gasim fundaluri potrivite

DECLANSAREA
Care sunt cei 5 pasi ce trebuie urmati inainte de a declansa?

CROMATICA
– culori principale vs culori secundare
– noanta dominanta din fotografie
– semnificatiile culorilor

ANALIZA FOTOGRAFICA

Analiza TEHNICA a fotografiei:
– locul de statie
– distanta focala
– directia luminii, numarul de lumini
– white balance-ul
– apertura, timpul, ISO, marimea senzorului
– marimea / Forma / Profunzimea Luminii

Analiza COMPOZITIONALA a fotografiei
– formele si liniile: Ierarhia elementelor in cadru
– cromatic: teoria cromatica vs alb / negru
– perspectiva: tipuri de perspective
– punctele de interes
– mesajul transmis

Analiza COMERCIALA a fotografiei
– este ceea ce si-a dorit clientul
– se vede imediat si are o singura semnificatie
– transmite o stare
– este directa si clara

Analiza ARTISTICA a fotografiei
– are mai mult de un subiect
– transmite mai multe stari la mai multe persoane
– are elemente sugerate / criptate
– contine elemnte „neevidente”

PRACTICA
Discuti pe fotografii

13 mai 2020 - W11 – Genurile fotografice

Fotografia de Peisaj
– profunzimea de camp si trepiedul
– perioadele zilei
– de ce este cel mai dificil stil de fotografie
– aparatura necesara

Fotojurnalismul
– succesiunea etapelor: povestea evenimentului
– surprinderea emotiei
– interventia fotografului este nepermisa
– aparatura necesara

Fotografia de Produs
– tipurile de lumina necesare
– fotografierea obiectelor transparente
– dintr-o fotografie trebuie sa se vada subiectul imediat
– aparatura necesara

Fotografia Beauty / Fashion / Portret
– subiectul este cel mai important
– colaborarea cu stilisti
– aparatura necesara

Fotografia Macro
– profunzimea de camp si focus stacking
– necesitatea stabilizarii
– macro si telephoto (asemanari)
– cum „convingem” insectele
– aparatura necesara

PRACTICA
Task-uri foto personalizate

20 mai 2020 - W12 – POSINGUL – Portretul si fotografierea Grupurilor

LATURA ARTISTICA
– Ce dorim sa realizam prin posing, de ce facem asta?
– De unde incepem sa aranjam o postura? Care sunt pasii ce trebuie urmati?
– Portretul – pozitia capului si a elementelor fetei, cum si unde trebuie plasate, ce probleme pot aparea:
– OCHII / BUZELE
– NASUL
– BARBIA / FRUNTEA / UMERII
– URECHILE / POMETII
– Ce facem cu MAINILE in fotografie
– Cum asezam PICIOARELE
– Atitudinea subiectului, credibilitaea posturii, interactiunea cu backgroundul
– Ce transmitem prin asezarea diferita a BAZINULUI, CORPULUI si a CAPULUI (cele 3 elemente ce se rotesc)
– Liniile si formele formate geometrice dintr-un portret
– Diferente de posing intre Barbati si Femei

LATURA TEHNICA
– INALTIMEA de la care fotografiem
– obiectivele ce trebuie / pot fi folosite si influenta lor
– Planul fetei si planul aparatului foto.
– Ce este “BASIC” vs “FEMININ POSE” si cand se folosesc
– Lumina si subiectul: intaltimea luminii, temperatura, directia, marimea

PORTRETUL si ILUMINAREA
 – paramount light / clamshell light / butterfly light
– loop light
– Rembrandt light
– split light
– back light
– horror light
– gangster light

PROBLEME SPECIFICE
– chelie, gusa, kg in plus, kg in minus, urechi prea mari, nas prea mare
– fata rotunda, fata alungita, cute ale pielii, ochii ascunsi in orbite
– ochi proeminenti, pometi iesiti in evidenta, riduri etc

BONUS
Cum fotografiem doua / trei / patru / cinci persoane
Cum fotografiem un grup mai mare (peste cinci persoane)

03 iun. 2020 - W13 – Fotografia de Nunta

Inainte de eveniment
 – date de contact accesibile
– date multiple de contact
– ore de intlnire, desfasurarea evenimentului

Detalii
 – pe ce au dat bani este important
– detalii el: butoni, pantofi, curea, ceas
– detalii ea: pantofi, parfum, bijuterii
– detalii comune: inele, fotografii, obiecte importante
– TEHNIC: obiective macro, lumina off-camera


Sedinta foto in locatie

– perioada zilei si importanta ei
– locatia si avantajele/dezavantajele ei
– timpul cel mai mare prieten/dusamn
– TEHNIC: asistent foto pentru lumini si echipament

Biserica
– analiza spatiului disponibil
– surprinderea emotiior
– TEHNIC: blituri din spate, bliturile din fata sunt inutile
– MOMENTE importante

Petrecerea
– descoperirea colutrilor „artistice”
– TEHNIC: In functie de locatie trebuie mereu sa fii pregatit, in aer liber este nevoie de blituri pe trepied
– MOMENTE imporante

Tortul
– Fotografii inainte de a aduce tortul
– ce trebuie avut grija la schimbarea de lumina
– TEHNIC: lumini externe, dar si lumina ambientala
– MOMENTE importante

PRACTICA
Fotojurnalism, punctul de statie, analiza spatiului, intuirea momentelor cheie

17 iun. 2020 - W14 – Tehnici speciale de fotografiat

LIGHT PAINTING
– de ce avem nevoie pentru a putea face light painting
– cate tipuri de light painting exista? Care este difereta intre ele?
– partea tehnica si partea artistica
PRACTICA

COMPOSITING
– realizarea mai multor fotografii pentru a le putea combina ulterior
– ce trebuie sa respectam: unghi, lumina, focus, perspectiva, tonuri
PRACTICA

FREELENS-ING
– realizarea unor cadre „artistice” cu o lentila de montura diferita
– adaugarea flare-ului pentru effect
PRACTICA

PINHOLE Photography
– cum se construieste o „lentinla” pinhole
– alte efacte speciale
PRACTICA

HDR – High Dinamic Range
– cum realizam o fotografie HDR
– cand este necesar asa ceva si de ce
– ce trebuie avut in vedere
PRACTICA

01 iul. 2020 - W15 – Curs FOTO pt cei ce vor sa-si deschida studio.

Luminile de Studio
– bliturile monobloc
– bliturile powerpack + head
– bliturile speedlight folosite in studio
– puterea bliturilor de studio

Modificatoarele de studio
– umbrelele si diferenta lor fata de softboxuri
– sofboxurile patrate, dreptunghiulare, stripbox-urile
– limitatoarele de lumina: snoot, grid, barn doors
– luminile de beauty/fashion: beauty dish si ring light / flash

Elemente de prindere
– tipuri de trepiede
– boom-arms
– clame, bari de prindere
– fundaluri, pereti
– blende, panze de difuzie

Tipurile de LUMINI
– lumina principala (key light, main light)
– lumina de umplere (fill light)
– lumina de contur (rim light/hair light)
– lumina de background
– alte lumini (kicker light)

Ratiile de iluminare
– diferenta intre Main, Fill si Back
– 1:2, 1:4, 4:1 etc
– exponometrul si folosirea acestuia

Cum fotografiem:
– un subiect ALB/NEGRU
– cum iluminam un spatiu de dans
– Iluminarea LowKey si High Key


PRACTICA –
5 SETUP-uri DE STUDIO

Clasic difuz – lumina din lateral
Profil
Lipsa luminii principale (Lumini laterale)
Clamshell light
Siluete in studio
Fundal alb 100%
Gangster Light

Profesor: Dragos Constantin si diversi invitati in functie de curs
Locatie: Studioul foto Venus Five
Pret: 200 ron

    inchide

    Nu ai mai fost pana acum
    la cursurile Venus Five?

    Inscrie-te gratuit la o ora* DEMO de curs:






      *o ora de curs dureaza 3 ore :)
      *orele au loc in fiecare LUNI, MIERCURI si JOI
      *iti vom trimite un email cu detalii despre inscriere
      Vreau sa ma inscriu